dimarts, 3 de juliol del 2012

etapa 7: de Santa Maria a Vipiteno (276 Km)

Mostra Transalpina 05 en un mapa més gran

Sortim de Santa Maria en direcció al pas de l'Stelvio (Stilfserjoch). La pujada per la part de Santa Maria es comença pujant bastant fort però amb una carretera molt bona. Acaba pujant per una vall molt ampla fins arribar al coll.
 Pujant a l'Stelvio
Revolts de pujada a l'Stelvio des de Santa Maria
Umbrailpass
 L'Stelvio

Un cop al coll ja veiem la baixada típica per l'altra cara, amb més de 40 revolts numerats i un asfalt millorable.
Baixant de l'Stelvio

Tornantes (revolts) de l'Stelvio

Enllacem amb la carretera que puja cap a Resia (Reschen) pel Paso de Resia. La carretera és molt planera i divertida i circula pel costat del llac di Resia. Molt bona, divertida i ràpida.

Pas de la frontera a Rescia

Passem la frontera d'Àustria on posem benzina (sols 1,44€ !!) i continuem per una carretera boníssima, relaxant i molt xula fins Landeck, on ens desviem en direcció a Insbruck però parant compte de no agafar l'autopista. La carretera circula pel costat del riu. Molt bona !.

Timmelsjoch

Ens desviem a Ebene per baixar fins a Timmelsjoch. Excepcional !. Una caretera molt xula, circulant en tot moment pel costat del riu. Parem a dinar en un prat i fem un cafè a Umhausen, una zona d'escalada i esbarjo molt xula, amb pobles molt ordenats i cuidats.

Arribem al Timmelsjoch. Boníssim, pujant per una vall molt xula. Atenció: hi ha un peatge al mig de la muntanya que et fan pagar 12€ per passar!.  Baixem per la part italiana (passem la frontera) i emprenem la baixada més xula del viatge, llarga, ràpida i per un paratge molt xulo.
 Peatge per pujar a Timmelsjoch
Pujant a Timmelsjoch
Cim de Timmelsjoch

Un cop hem baixat del Timmelsjoch empalmem amb el Jaufenpass seguint 2 motos que es coneixen molt bé la carretera. Anem molt ràpids i ens ho passem molt bé.

Baixant de Timmelsjoch
Arribant a Jaufenpass

Jaufenpass

Baixem fins a Vipiteno on busquem lloc per dormir en mig d'una pluja forta. Finalment ens ajuden en un bar i dormim a l'hotel Klammer per 44€ persona i nit mitja pensió. La qualitat/preu de l'hotel és bona.