dijous, 28 de juny del 2012

etapa 3: de Bourg-St-Maurice a la Vall d'Aosta (237 km)

Mostra Transalpina 02 en un mapa més gran

Sortim pel matí i agafem la carretera en direcció a N.D. de Bellecombe. Molt xula, circulant per la vall, però hem d'anar en compte perquè hi circulen molts ciclistes. Pel camí passem pel Cormet de Roselend, molt xulo i amb un ambient molt ciclista. Ens aturem a gaudir de les excepcionals vistes.

Cormet de Roselend
de Bourg-St-Maurice a Cormet de Roselend

Continuem en direcció N.D. de Bellecombe passant pel Col de Saisies i després en direcció a Chamonix per una carretera molt divertida.

Mont-Blanc, des de la carretera a Chamonix

Després continuem fins a Martigny (prèviament passem la frontera Suïssa). Baixem fins a Martigny per una carretera molt bona, amb un bon asfalt (es nota que estem a Suïssa) i comencem a pujar fins al Coll de Gran San Bernardo, excepcional, per enfilar ja en direcció a la Vall d'Aosta.

De Martigny a la Vall d'Aosta

Tot i així hem d'anar en compte en agafar la sortida que puja al coll, ja que la carretera circula per túnels i ens podem passar la sortida cap al coll.

Coll i llac de Sant Bernardo

La carretera de pujada està en obres com algunes altres que ja ens trobarem i suposem que les arreglen per tot el tema de l'hivern. Al coll travessem la frontera italiana.

Carretera de baixada del Coll de Sant Bernardo

Chamonix ens costa més creuar-lo, ja que està tot pràcticament en obres i hi ha molt de trànsit.

tractor amb rulot, a Bourg-St-Maurice

Parem a dormir a l'hotel Château de la localitat de St. Pierre (77€ amb esmorzar i pàrquing inclòs). L'hotel està molt bé i el poble és tant petit que pràcticament no podem visitar res. En canvi Aosta és molt més gran i industrial. Decidim fer una cervesa al mateix bar de l'hotel i anem a sopar a una pizzeria (2 pizzes i 3 cerveses per 24,50€).