dissabte, 30 de juny del 2012

etapa 4: de St. Pierre a St. Bernardino (288 Km)

Mostra Transaplina 03 en un mapa més gran

Sortim de Sant Pierre, al costat d'Aosta, en direcció a Ivrea. Hem d'anar en compte amb la carretera ja que és una vall molt poblada (autopista, carretera...). La carretera va passant per diversos nuclis que, de fet, són tot cases amb el seu terreny unes al costat de les altres. Hi ha molt de trànsit.

Deixem la vall per pujar a Biella. Les indicacions són una mica confuses i passem per diferents poblets petits. Baixem fins a Borgomanero i d'allí a Omegna, on tenim el primer llac a l'esquerra. Tot és molt turístic i el costat del llac és pràcticament tot privat, amb la qual cosa no ens podem parar.

Aquesta part de la ruta pot ser caldria canviar-la i és l'única de tot el viatge que no aconsellaríem fer. Pot ser és millor fer-la per Domodossola, el Passo del Sempione (Simplonpass), l'Oberalp i baixar per Lottigna, tot i que es fa molta més volta.

Continuem i passem per Verbania, on tenim el llac més gran a la nostra dreta. Parem en un parc públic (dels pocs que hi ha) i fem un mos i ens relaxem una mica.

De Verbania a Locarno

Seguim per una carretera molt estreta que continua per la vora del llac. Molt transitada i lenta. Arribem a Locarno, on passem la frontera Suïssa. Aquí, com sempre, comencen les bones carreteres, amb bon asfalt i amb les indicacions molt millors.

Coll del Gran Sant Bernat

Arribem a Bellinzona, una localitat molt comercial, i sortim de l'autovia per continuar per la carretera que puja a San Bernardino. Boníssima, bastant ràpida i amb l'asfalt excepcional. Parem a Soazza per trobar un lloc per dormir, però tot està tancat. Finalment decidim pujar fins a San Bernardino tot i que fem una mica tard. Disfrutem molt amb la pujada.

de Soazza a Sant Bernardino

Anem a dormir a l'hotel Brocco & Posta, el primer que trobem. És correcte, però molt car (120€ habitació doble amb esmorzar). A l'hora que hem arribat poca cosa més hi podem fer.

Busquem un restaurant per sopar i anem a l'Albergo Suisse (1 amanida verda, 1 escalopina al funghi porcini, 1 salsitxa de maiale d'elaboració pròpia, 2 cerveses Bügel i 2 limoncellos per 72,5€).